16 Aralık 2015 Çarşamba

Küçük Prens Antoine de Saint Exupery



Küçük Prens’ten anektodlar….
Son zamanlarda hepimizin sık sık kahvenin yanında gördüğümüz kitaplardan biri Küçük Prens.Yazarı Antoine de Saint Exupery.  Her kahve yanına kitap koyan okuyor mu bilmem ama ben çocukken bu kitabı okuyan şanslılardan değilim. İlk basında çalıştığım sıralar, Dinçay Hoca’nın çalışma masasında görmüştüm bu kitabı. Elime alıp incelemeye başladığımda birden ortasında bulmuştum kendimi. Gezegenler arasında ufak bir gezintiye çıkan küçük bir prensin hikayesi. Büyükleri anlamayan ve onlardan çok daha fazla büyük düşünen bir prensin… Akıcı dili ve hayal gücü ile kendine bağlayan bu kitabı tekrar okumak için ve yeğenime ilerleyen zamanlarda okuması için hediye etmek için aldım. Dün yine kendimi bu kitabı okurken buldum. Ve size bu kitaptan alıntılar yapmak için bu köşe yazısını yazıyorum. İyi okumalar dilerim…
* “Burnunun dikine gitse de orada hiç kimse fazla uzağa gidemez.”
* “Doğrusu kimsenin kitabımı hafife alarak okumasını istemem. Bu anıları kağıda dökmek için az acı çekmedim ben.”
* “O zamanlar hiçbir şeyi anlamıyordum. Onu söylediklerine göre değil, yaptıklarına göre değerlendirmeliydim. Etrafına güzel kokular yayıyor, ışık saçıyordu. Ondan asla kaçmamalıydım. Onun o küçük hesaplarının ardındaki gizli sevecenliğini anlamalıydım. Çiçekler öylesine çelişkilidir ki! Bense çiçeğimi sevmeyi bilemeyecek kadar küçüktüm o zamanlar.”
*"Örneğin öğleden sonra saat dörtte gelirsen, ben saat üçte kendimi mutlu hissetmeye başlarım. Saat ilerledikçe de daha mutlu olurum.Dört oldu mu içim kıpır kıpır olur ve ufaktan meraklanırım. Mutluluğun değerini anlamaya başlarım. Ama sen herhangi bir anda çıkıp gelirsen, yüreğim senin için saat kaçta çarpacağını bilemez."
* “Hakikati en iyi kalp gözüyle görebilir insan.Gözler asıl  görülmesi gerekeni göremez.”
* “Gülünü senin için bu kadar önemli kılan ona harcadığın zaman” dedi tilki.
*”Bulundukları yerden hoşnut değiller mi? – Kimse bulunduğu yerden hoşnut değildir.”

Benim kendimi kaybettiğim satırlar bunlardı. Belki siz de farklı satırlarda kendinizi bulabilirsiniz. Küçük Prens’le gezegenler arası bir tura çıkmaya ne dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder