21 Aralık 2015 Pazartesi

657: Bugün git dün gel





657: Bugün git dün gel Bozuk saat bile günde 2 kez doğruyu gösterir demiş eskiler. AKP’de kırk yılda bir faydalı bir şey yapmaya kalkıştı. 657’yi kaldırmaya karar verdi.
Bence inşallah kaldırır da çünkü 657 demek bugün git yarın gel deme rahatlığını gösteren devlet memurlarının kutsal kitabının ilk maddesi demektir. Vatandaşın ödediği vergiyle maaşla memurun vatandaşın işini yaparken (yani patronuna çalışırken) nazlanmasına müsaade eden bir yasa.
Lise başladığım yıllarda annemden çok duyduğum laftı “aman oğlum devlete kapağı atında; çöpçü olun” üniversiteye kayıt olurken de işittim yine aynı şeyleri. Ama benim hiçbir zaman devlet memuru olmak gibi bir derdim olmadı. Ben gelemem öyle rutin bir hayata bana göre değil… ama bu rutin hayatı tercih edip devlet memuru olanlara bir koltuk bir makam verildi mi o zaman küçük dağları ben yarattım gibi bir havaya bürünüyorlar. Bir atasözü vardır, “Çingeneye beylik vermişler tutmuş babasını asmış” diye aynı o muhabbet…
En kıl olduğum ve hep kaçtığım şey bir devlet dairesinde iş görmektir. Nüfus cüzdanını yenilemeye gitmek benim için işkence… Fotoğrafımı ve yüzümü gören devlet memurunun eniştemin soyadına kadar sorması beni fitil ediyor. Hele hele adliyeye yolum düşerse öldüm bittim o günden kimse iş beklemesin. Memura laf anlatana kadar hayat hikayemin yarısını özet geçmem gerekiyor.
O yüzden bu 657’nin kaldırılıp performans sisteminin getirilmesi en doğrusu! Ayrıca bu sadece bizde geçerli bir kuralda değil. Avrupa ve ABD gibi birçok ülkede performans sistemi uygulanıyor. Tabi bu sistemlerinde kendi içinde sıkıntıları mevcut. Ama Türkiye’ye getirilecek kanunda bu eksiklerin giderileceği ümidiyle mutluyum.
Kısa bir örnek anlatayım size en son SGK’ya yolum düştüğünde öğrendim ki ben Genel Sağlık Sigortası kapsamına alınmışım. Halbuki öğrenci olduğum için ailemin SSK’sında faydalanıyordum. SGK binasının içinde 3 katı 4 tur dolaşmama rağmen her iki sigortadan da yararlanamadan kapıdan dışarı çıktım. Ahmet’e soruyorum o işle Mehmet ilgileniyor diyor Mehmet’e soruyorum o işe Ahmet bakıyor diyor. Bizde bir laf vardır; “Hasan hasan kel hasan söyle söyle sen usan” diye… aynen o fasıl dert anlatmaktan usandığım için artık kamu binalarının içine girmemeyi tercih ediyorum.
Hiç içimden gelmese de buradan söylüyorum eğer bu kanun çıkarsa gidip AKP il Başkanını tebrik edeceğim.

Kerim Hamitoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder